Subject: FW: Pärtli kinnistu piirkondliku peampumpla ja survetorustiku projekt.
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 28 Jun 2024 09:04:11 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/5087-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Raido Mugamäe <[email-masked]>
Sent: Friday, June 28, 2024 9:00 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Re: Pärtli kinnistu piirkondliku peampumpla ja survetorustiku 
projekt.

Tere,

Koostöös vallaga ning kohaliku vee ettevõttega oleme kanalisatsiooni 
trassikoridori muutnud. Kirja manuses on täiendatud lahendus.

Palume antud lahendusele esimesel võimalusel tagasisidet.

Lugupidamisega,
Raido Mugamäe

Merindorf OÜ

55541294

Kontakt Laur Kõiv (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval R, 17. mai 2024 
kell 09:51:

Tere

Edastame enda poolsed tähelepanekud.

*	Projekti koostamisel juhinduda Transpordiameti juhendist: 
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> 
Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel.

*	Juuliku-Tabasalu ühendustee eelprojekti (AS Teede Tehnokeskus, Töö nr 
107/05) piirkonnas rajada survekanalisatsioon 2,2m sügavusele.

*	Võimalusel lahendada survekanalisatsiooni ristumine riigiteega rohelise 
kontuuri versiooniga ning nihutada riigitee maaüksusele planeeritud kaevik 
haljasalale. Samuti nihutada võimalusel KS-31 asukoha kaevikut edasi, et 
vältida asfaltkatte taastamise osa riigitee maaüksusel .

*	Projekti asendiplaanil palume kajastada tehnovõrgu kaugused iseloomulikes 
kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning teemaa piirist, avatud 
kaeve korral ehituskaeviku kaugused teekatte servast, teemaa ja riigitee 
kaitsevööndi piirid.

*	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee maaüksuse ulatuses välja 
tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning 
kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.

*	Riigiteega ristumiste kohta palume esitada eraldi mõõtkavalised 
lõikejoonised nn ristmeväljajoonised. Joonistel palume kajastada tee ja 
teekatte kontuur, olemasolevate ja projekteeritava tehnovõrgu asukoht ja 
nende sügavused maapinnast ning teekattest, teemaa piirid, puurimiskaevikute 
asukohad ja kontuurid ning nende kaugused teekattest ja/või muldkeha 
alumisest nõlvajoonest, kaitsetoru paiknemine/andmed. Kajastada kaeviku 
sügavus ning varisemisnurk 1:1.

*	Lisame, et Transpordiameti juhendi kohaselt ei tohi avatud kaevikud (sh 
puurimiskaevikud) olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või 
nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes 
lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 
1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust 
ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

*	Lisame infoks, et teemaal, sh riigiteega ristumistel paigaldada 
tehnovõrgud kogu ulatuses kaitsehülssi. Järgida juhendis tabelis 1 toodud 
väärtusi.

*	Projektjoonised palume esitada ka MicroStation või AutoCad formaadis 
L-EST-97 koordinaatsüsteemis.

*	Seletuskirjas palume kajastada riigitee maaüksusel rajatavate 
torustike/hülsside tugevuse/rõngasjäikuse ning min sügavuse andmed.

*	Esitada IKÕ plaanid riigitee maaüksuste kohta vastavalt Transpordiameti 
juhendile lisa 6 (näidis manuses).

*	Lisame juurde, et tehnovõrgu omanikul tuleb võtta tehnorajatise 
ümbertõstmise kohustus, mille kulud kannab tehnovõrgu omanik. Vastav 
ümbertõstmise kohustus kajastatakse kooskõlastuskirjas ning notariaalses IKÕ 
lepingus.

Palume edastada täiendatud projekt, kas minu e-mailile või 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

PS Juhime tähelepanu, et uuesti esitatud projekti lahenduse osas võib 
tekkida veel täiendavaid märkusi.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Raido Mugamäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 10, 2024 12:53 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Pärtli kinnistu piirkondliku peampumpla ja survetorustiku 
projekt.

Tere,

Suhtlesime antud teemal ka tulevikus toru valdaja ehk siis kohaliku vee 
ettevõttega ( AS Kovek). Nende arvates hetkel ei ole mõistlik hakata seda 
toru hetkel rajama perspektiivse ristmiku juures ca 5-7m sügavusele. 
Seetõttu sooviksime jätkata selle esialgse survetorustiku trassi valikuga. 
Ning kui tulevikus on vaja torustikku selle viadukti ehituse käigus ümber 
tõsta, siis selle kulud katab tehnovõrgu omanik.

Lootes kiirele tagasisidele.

Lugupidamisega,

Raido Mugamäe

Merindorf OÜ

55541294

Kontakt Laur Kõiv (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 30. aprill 
2024 kell 11:15:

Tere

Oleme seisukohal, et võimalusel tuleks antud lõigus arvestada Juuliku 
Tabasalu ühendustee eelprojektiga (AS Teede Tehnokeskus, Töö nr 107/05), 
kuna Juuliku-Tabasalu tee (11420 Saku-Laagri tee) on perspektiivne 2+2 
maantee, mille osas on Transpordiametil arendushuvi.

Juhul, kui antud projektist lähtuda pole võimalik, siis tuleks arvestada 
ümbertõstmise kohustusega, mille kulud katab tehnovõrgu omanik.

Kuna hetkel paikneb projekteeritud kanalisatsioonitorustik nn perspektiivse 
viadukti asukohas ning antud asukohas on planeeritud ka 2+2 maantee nn 
süvendisse, siis võimalusel tuleks kanalisatsioonitorustik lahendada antud 
asjaoludega kooskõlas ja ei seaks takistusi nn perspektiivse 2+2 maantee 
rajamisele.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Raido Mugamäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 30, 2024 10:06 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Pärtli kinnistu piirkondliku peampumpla ja survetorustiku 
projekt.

Tere,

Sooviksin üle küsida, et kas olete jõudnud antud teemaga tegeleda.

Lugupidamisega,
Raido Mugamäe

Merindorf OÜ

Kontakt Laur Kõiv (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 23. aprill 
2024 kell 09:14:

Tere

Tänan edastatud kirja eest.

Arutame asutuse sees ning anname tulemustest teada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Raido Mugamäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, April 21, 2024 3:29 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Pärtli kinnistu piirkondliku peampumpla ja survetorustiku projekt.

Tere,

Saime Transpordiameti poolt meie koostatud projektile järgmise märkuse. 
Peame arvestama Juuliku-Tabasalu tee (11420 Saku-Laagri tee) on 
perspektiivne 2+2 maantee projektiga, mille on koostanud AS Teede 
Tehnokeskus ( töö nr. 107/05).

Uurisime AS Teede Tehnokeskusest, et vastav eelprojekt on koostatud 
2005.aastal. Kuna tegemist on  väga vana projektiga, siis meie arvates pole 
õige selle projektiga arvestada. Lisaks on see sama ristmik kuskil 10 aastat 
tagasi välja ehitatud ringristmikuna.

Seetõttu sooviksime survekanalisatsiooni trassi valiku teiega koos läbi 
arutada ning leida mõlemale osapoolele rahuldav lahenduse. Palun pakkuge 
välja omapoolne aeg, et millal oleks võimalik teha sellekohane väike 
nõupidamine ( näiteks Teamsis).

Kirja manuses ka Transpordiameti vastuskiri.

-- 

Lugupidamisega,

Raido Mugamäe

Merindorf OÜ

55541294

-- 

Lugupidamisega,

Raido Mugamäe

Merindorf OÜ

55541294

-- 

Lugupidamisega,

Raido Mugamäe

Merindorf OÜ

55541294

-- 

Lugupidamisega,

Raido Mugamäe

Merindorf OÜ

55541294